- studia pierwszego stopnia (7 semestrów)
- tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne
- absolwent uzyskuje tytuł inżyniera
Ścieżki specjalizacyjne
- systemy oprogramowania
- grafika komputerowa i techniki multimedialne
- grafika reklamowa
Przedmioty uwzględniane w konkursie świadectw
- do wyboru: matematyka, informatyka, fizyka/fizyka i astronomia
- język obcy
Jeśli kandydat zdawał poziom rozszerzony liczbę punktów mnoży się przez 1,5.
Cel studiów
- zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy w szerokim zakresie technik komputerowych
- posiadanie wiedzy teoretycznej i technicznej z zakresu systemów informatycznych
- nabycie umiejętności programowania komputerów
- poznanie zasad inżynierii oprogramowania w stopniu umożliwiającym efektywną pracę w zespole programistycznym
- nabycie umiejętności wykorzystania swojej wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych
- zdobycie wiedzy pozwalającej kontynuować naukę na studiach II stopnia
Co zyskujesz po studiach
- umiejętność programowania aplikacji zarówno w językach sekwencyjnych jak i obiektowych
- sprawność w planowaniu aplikacji z wykorzystaniem nowoczesnych metod inżynierii oprogramowania
- umiejętność projektowania i realizacji aplikacji bazodanowych
- umiejętność projektowania i przygotowywania aktywnych stron WWW
- profesjonalną znajomość obsługi pakietów biurowych (typu Microsoft Office czy Open Office)
- sprawność w wykorzystywaniu programów graficznych (Corel Draw, Adobe, Photoshop)
- opanowanie obsługi podstawowych narzędzi multimedialnych
- użytkowanie bibliotek (typu OpenGL)
- szeroką wiedzę dotyczącą stabilnych i mobilnych sieci Komputerowych
- dobrą znajomość języka angielskiego, także w zakresie języka specjalistycznego
- przygotowanie do pracy w zespole
- wiedzę umożliwiającą podjęcie studiów II stopnia
Kim możesz być po studiach
- projektantem i administratorem baz danych
- programistą
- integratorem oprogramowania w firmach
- projektantem i programistą serwisów WWW
- pracownikiem działów handlowych firm przy obsłudze i rozwijaniu handlu elektronicznego
- pracownikiem agencji reklamowych i studiów graficznych
- pracownikiem działów IT
- przedsiębiorcą prowadzącym własną działalność gospodarczą
Przykładowe przedmioty
Przedmioty kształcenia ogólnego: język angielski, wychowanie fizyczne, elementy prawa, podstawy przedsiębiorczości
Przedmioty podstawowe: matematyka dyskretna, analiza matematyczna, algebra liniowa z geometrią, metody propablistyki i statystyki, fizyka dla informatyków, podstawy elektrotechniki i metrologii, algebra z geometrią, podstawy techniki cyfrowej, grafika komputerowa, systemy wbudowane
Przedmioty kierunkowe: wprowadzenie do informatyki, użytkowanie komputerów, podstawy programowania, programowanie obiektowe, podstawy informatyki, elektronika, bazy danych, systemy operacyjne, architektura komputerów, sieci komputerowe, inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja
Przedmioty specjalnościowe: automatyzacja projektowania systemów komputerowych, sterowanie procesów, kryptografia, multimedia, urządzenia peryferyjne, frontend aplikacji internetowych, media drukowane,nieliniowy montaż video
Praktyki
Na kierunku Informatyka praktyki odbywają się na VI semestrze studiów i trwają 24 tygodnie.
Studenci realizują praktyki w:
- przedsiębiorstwach sektora państwowego i prywatnego
- instytucjach otoczenia biznesu
- jednostkach samorządu terytorialnego
- bankach i innych instytucjach finansowych
- na uczelni
Kierunek jest realizowany na Wydziale Nauk Informatyczno-Technologicznych