Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2021


Zarządzenie Nr 26/2021 w sprawie: procedury sporządzania planu działalności PWSIiP w Łomży i sprawozdania z jego wykonania

Na podstawie art. 70 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r., poz. 305 z późn. zm.) w zw. z § 4 ust.4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania (Dz. U. z 2010r., Nr 187, poz. 1254) oraz na podstawie § 10 ust. 6 pkt 2 w zw. z § 11 ust. 1 Statutu PWSIiP w Łomży zarządza się, co następuje:

§1
Ustala się procedurę sporządzania:
1)    planu działalności PWSIiP w Łomży,
2)    planów działalności jednostek organizacyjnych uczelni,
3)    sprawozdań z wykonania planów działalności.

§ 2
1.    Plan działalności Uczelni określa cele i zadania planowane do realizacji w co najmniej rocznej perspektywie, przypisane im mierniki określające stopień realizacji wraz z ich planowanymi wartościami, zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku Nr 1 do zarządzenia.
2.    Plan zawiera cele/zadania stanowiące uszczegółowienie celów/zadań ustalonych dla Uczelni w Strategii Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży oraz w Programie Rozwoju Uczelni.
3.    Cele i zadania określa się również zgodnie ze standardami definiowania celów wydawanymi przez Ministra Finansów w drodze komunikatu oraz wytycznymi i planami działalności Ministra Edukacji
i Nauki dla działu administracji rządowej szkolnictwo wyższe i nauka.  

§ 3
1.    Powołuje się stały Zespół ds. sporządzania projektu planu, zwany w dalszej części Zespołem,
w następującym składzie:
1)    Prorektorzy,
2)    Dziekani,
3)    Dyrektor Administracyjny,
4)    Kwestor,
5)    Specjalista ds. Kontroli Zarządczej.
2.    Przewodniczącym Zespołu jest Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich.
3.    Zespół przedstawia Rektorowi, celem zatwierdzenia, projekt planu działalności na następny rok kalendarzowy w terminie do dnia 15 listopada każdego roku.
4.    Zatwierdzony plan działalności należy przedstawić niezwłocznie kierownikom jednostek organizacyjnych uczelni.
5.    Przepis ust. 3 nie ma zastosowania do sporządzenia projektu planu na 2021 rok, który należy opracować w terminie do dnia 15 czerwca 2021 r.

§ 4
1.    Zatwierdzony przez Rektora plan działalności uczelni stanowi podstawę do sporządzenia rocznych planów działalności jednostek organizacyjnych wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do zarządzenia.
2.    Plany działalności jednostek organizacyjnych uwzględniają cele i zadania wskazane w planie działalności uczelni w zakresie, w jakim znajdują zastosowanie w ich obszarach działalności. Plany mogą dodatkowo zawierać cele do osiągniecia i zadania do wykonania niewymienione w planie działalności uczelni.
3.    Kierownicy jednostek organizacyjnych opracowują plany w terminie miesiąca od dnia zatwierdzenia przez Rektora planu działalności uczelni i zapoznają z ich treścią podległych pracowników.
4.    Sprawozdanie z wykonania planu kierownicy jednostek organizacyjnych przekazują Przewodniczącemu Zespołu ds. sporządzania projektu planu działalności uczelni do dnia 15 lutego każdego roku, następującego po roku, którego dotyczył plan, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do zarządzenia.
5.    Sprawozdania, o których mowa w ust. 4, stanowią podstawę do opracowania Sprawozdania
z wykonania planu działalności uczelni.

§ 5
1.    Zespół przedstawia Rektorowi do zatwierdzenia projekt Sprawozdania z wykonania planu działalności uczelni, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do zarządzenia, w terminie do dnia 15 marca każdego roku, następującego po roku, którego dotyczył plan, po przeanalizowaniu informacji o przebiegu realizacji celów i zadań przyjętych w planach jednostek organizacyjnych uczelni.
2.    W przypadku wystąpienia istotnych różnic w planowanych i osiągniętych wartościach mierników lub podjęcia działań innych niż planowane, lub niezrealizowania celów, w Sprawozdaniu należy umieścić wyjaśnienia zawierające najważniejsze przyczyny powstałych różnic.

§ 6
Plan działalności oraz sprawozdanie z jego wykonania podlegają publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP                                                                                                                    
                                                                                                       

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_26_21.pdf
  2.   Zał_Nr 1_Wzór planu działalności Uczelni.docx
  3.   Zał_Nr 2_Wzór planu działalności jedn. org..docx
  4.   Zał_Nr 3_Wzór sprawozdania_jedn. org..docx
  5.   Zał_Nr 4_Wzór sprawozdania_uczelnia.docx
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2021-05-10

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2021-05-13 12:14:42

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 497


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3