Zarządzenie Rektora nr 3/13 w spr.: realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych
Zarządzenie nr 3/2013
Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
z dnia 15 stycznia 2013 r.
w sprawie: zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych
Na podstawie art. 66 ust. 3 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164 poz. 1365 z późn. Zm.) ustala się następujące zasady realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych
§ 1
Zasady realizacji przedmiotu w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego
1. Zasady realizacji przedmiotu w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego obowiązują na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
2. Przedmioty realizowane w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego prowadzone są wyłącznie w formie wykładów.
3. Każdy przedmiot realizowany jest w wymiarze 30 godzin w semestrze na studiach stacjonarnych, 18 godzin w semestrze na studiach niestacjonarnych. Każdemu przedmiotowi przypisane są 2 pkt ECTS. Przedmiot ogólnouczelniany kończy się zaliczeniem na ocenę.
4. Wykłady z przedmiotów w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego realizowane są w dwóch niezależnych edycjach, tj. w semestrze zimowym (pierwsza edycja), w semestrze letnim (druga edycja).
5. Dyrektorzy Instytutów składają propozycje przedmiotów ogólnouczelnianych, które mógłby realizować Instytut w kolejnym roku akademickim do Działu Kształcenia do końca lutego.
6. Rozpoczęcie realizacji zajęć dydaktycznych w zakresie danego przedmiotu możliwe jest po wypełnieniu limitu zapisów na dany przedmiot tj. w roku akademickim 2012/2013 – 20 studentów, a od roku akademickiego 2013/2014 – 30 studentów.
7. Wyklucza się możliwość zmiany oraz rezygnacji z przedmiotu, na który dokonano zapisu po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych.
8. Studenci, którzy nie uzyskali zaliczenia z przedmiotu, zobowiązani są do powtarzania zajęć.
9. Termin zapisów na zajęcia upływa z końcem semestru poprzedzającego uruchomienie przedmiotów ogólnouczelnianych.
§ 2
Organizacja zapisów na przedmioty w ramach przedmiotu ogólnouczelnianego
1. Student dokonuje wyboru przedmiotu spośród oferty określonej dla danego kierunku studiów.
2. W roku akademickim 2012/2013 studenci I roku kierunku administracja dokonują wyboru przedmiotu ogólnouczelnianego na listach udostępnionych w dziekanacie.
3. W przypadku niewypełnienia limitu zapisów na dany przedmiot w pierwszej turze, grupa ulega rozwiązaniu. Studenci zobowiązani są do wyboru innego przedmiotu w drugiej turze zapisów.
4. Na podstawie listy zgłoszeń studentów Prorektor ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich podejmuje decyzję o uruchomieniu przedmiotu ogólnouczelnianego.
5. Od roku akademickiego 2013/2014 studenci będą dokonywać zapisów na przedmioty ogólnouczelniane drogą internetową w systemie USOS. Terminy zapisów będą podane w zwyczajowo przyjęty sposób.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
(-) dr hab. Robert Charmas, prof. PWSIiP
Wytworzył: | Rektor |
Dokument z dnia: | 2013-01-15 |
Opublikował: | Zawłocka Ewa |
Publikacja z dnia: | 2013-02-14 15:21:17 |
Wersja dokumentu: | 3 |
Ilość wyświetleń: | 1096 |
Pokaż wszystkie dokumenty w kategorii rok 2013