Zarządzenie Nr 34/20 w sprawie: nadzwyczajnego trybu procedowania uchwał niezbędnych do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Uczelni przez organy kolegialne Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Na podstawie § 1 ust. 4 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 23 marca 2020 r.
w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego
i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.2020, poz. 511)
w związku z § 11 ust. 1 Statutu PWSIiP w Łomży, zarządza się co następuje:
§ 1
Wprowadza się nadzwyczajny tryb procedowania uchwał niezbędnych do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Uczelni przez organy kolegialne Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży tj. Senat i Radę Uczelni w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19:
1/ Senat/Rada Uczelni podejmują uchwały niezbędne do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Uczelni przy wykorzystywaniu środków komunikacji elektronicznej.
2/ Do zwoływania posiedzeń prowadzonych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące posiedzeń nadzwyczajnych organów kolegialnych Uczelni, z zastrzeżeniem ust.5 i ust.6 niniejszego Zarządzenia.
3/ Podejmowanie uchwał w trybie wykorzystania środków komunikacji elektronicznej zarządza Przewodniczący organu kolegialnego.
4/ Podejmowanie uchwał przez organy kolegialne Uczelni przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej może obywać się za pośrednictwem audio konferencji, wideokonferencji lub poczty elektronicznej. Decyzję o zastosowaniu określonego środka komunikacji elektronicznej podejmuje Przewodniczący organu kolegialnego.
5/ Podejmowanie uchwał przez organ kolegialny przy wykorzystaniu poczty elektronicznej jako środka komunikacji elektronicznej odbywa się w ten sposób, że :
a/ do informacji o posiedzeniu i procedowaniu przez organ kolegialny za pomocą poczty elektronicznej, załącza się szczegółową instrukcję techniczną dotyczącą sposobu udziału w posiedzeniu oraz sposobu oddawania głosów w trybie elektronicznym, termin oraz adres poczty elektronicznej do przesyłania oddanych głosów,
b/ projekt uchwały jest przesyłany przez Przewodniczącego pocztą elektroniczną wszystkim członkom organu na uprzednio podane przez nich adresy poczty elektronicznej,
c/ każdy członek organu, po zapoznaniu się z projektem uchwały, w terminie określonym przez Przewodniczącego organu, informuje za pomocą poczty elektronicznej o swoim stanowisku Przewodniczącego organu czy głosuje: „za” podjęciem uchwały, czy „przeciw” podjęciu uchwały, czy też „wstrzymuje się od głosowania”,
d/ oddanie głosu, który nie spełnia wymogów określonych w ust.5 lit c, uważa się za głos nieważny,
e/ po upływie terminu do przesyłania głosów, Przewodniczący organu kolegialnego dokonuje zliczenia oddanych głosów w poszczególnych sprawach. Przewodniczący organu sporządza protokół z wyników głosowania, do którego załącza wydruki oświadczeń członków organu złożone za pomocą poczty elektronicznej. Protokół z wyników głosowania wraz z wydrukami oświadczeń członków organu załącza się do protokołu z posiedzenia.
6/ Podejmowanie uchwał przez organy kolegialne przy wykorzystaniu audio konferencji lub wideokonferencji z wykorzystaniem urządzeń oraz oprogramowania informatycznego umożliwiającego synchroniczną transmisję dźwięku i obrazu dla wszystkich członków organu kolegialnego, odbywa się w ten sposób, że:
a/ informacja o posiedzeniu i procedowaniu przez organ kolegialny za pomocą audio lub wideokonferencji, przekazywana jest wszystkim członkom organu kolegialnego za pomocą poczty elektronicznej wraz z załączoną szczegółową instrukcją techniczną dotyczącą sposobu udziału
w posiedzeniu oraz sposobu oddawania głosów we wskazanym trybie,
b/ projekt uchwały sporządzony na piśmie jest odczytywany przez Przewodniczącego organu jednocześnie wszystkim członkom organu, biorącym udział w audio lub wideokonferencji ,
c/ każdy członek organu, po przeczytaniu przez Przewodniczącego projektu uchwały składa w kolejności alfabetycznej Przewodniczącemu oświadczenie czy głosuje: „za” podjęciem uchwały, czy „przeciw” podjęciu uchwały, czy też „wstrzymuje się od głosowania”,
d/ oddanie głosu, który nie spełnia wymogów określonych w ust.6 lit c, uważa się za głos nieważny,
e/ po złożeniu głosów przez wszystkich członków organu biorących udział w wideo lub audio konferencji, Przewodniczący organu kolegialnego dokonuje zliczenia oddanych głosów
w poszczególnych sprawach. Przewodniczący organu sporządza protokół z wyników głosowania. Pliki z nagrania audio konferencji lub wideokonferencji włącza się do protokołu z posiedzenia.
7/ Przewodniczący organu kolegialnego niezwłocznie informuje wszystkich członków właściwego organu
o wynikach głosowań przeprowadzonych w trybie określonym w ust. 5 i ust.6 niniejszego Zarządzenia.
8/ Przegłosowane Uchwały w trybie wykorzystania środków komunikacji elektronicznej podpisuje Przewodniczący danego organu kolegialnego i dostarcza do Uczelni.
9/ Wszelkie materiały elektroniczne z przeprowadzonych posiedzeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej załącza się do protokołów z posiedzeń dodatkowo również w wersji elektronicznej na nośniku danych.
10/ Obsługę techniczną posiedzeń organów kolegialnych Uczelni prowadzonych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej zapewnia Biuro Rektora.
§ 2
1. Zobowiązuje się wszystkich członków Senatu oraz Rady Uczelni Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży do zapoznania się z treścią niniejszego Zarządzenia, bezwzględnego przestrzegania niniejszych zasad oraz procedowania uchwał w sprawach oraz terminach wyznaczonych przez Przewodniczących organów kolegialnych Uczelni.
2. Wszelkie informacje w zakresie konieczności procedowania uchwał niezbędnych do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Uczelni przez organy kolegialne Uczelni, przekazywane będą członkom organów za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu e-mail: rektorat@pwsip.edu.pl oraz potwierdzane w formie telefonicznej przez pracowników Biura Rektora.
3. Postanowienia niniejszego Zarządzenia stosuje się odpowiednio w stosunku do komisji i zespołów funkcjonujących w Uczelni.
4. Wszelkie wątpliwości interpretacyjne wynikające z realizacji niniejszego Zarządzenia rozstrzyga Rektor
w formie umożliwiającej zapewnienie ciągłości funkcjonowania Uczelni.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje do dnia odwołania.
Rektor
dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP
Załączniki:
Wytworzył: | Rektor |
Dokument z dnia: | 2020-03-27 |
Opublikował: | Chrostowska Sandra |
Publikacja z dnia: | 2020-03-27 15:53:39 |
Wersja dokumentu: | 1 |
Ilość wyświetleń: | 440 |
Pokaż wszystkie dokumenty w kategorii rok 2020