Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Uchwały Senatu > rok 2019


Uchwała Nr 14/2019 w sprawie: określenia sposobu powołania i zadań pierwszej Rady Uczelni Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży.

Na podstawie art. 230 ust. 2, 3 i 6 ustawy z dnia 3lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669) oraz art. 17 ust. 1 pkt. 1, art. 19, art. 20, art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 i 2024), uchwala się co następuje:

§ 1
1.Pierwsza Rada Uczelni w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży składa się z 7 członków.
2.W skład Rady Uczelni wchodzą:
1/ trzy osoby spoza wspólnoty Uczelni;
2/ trzy osoby spośród członków wspólnoty Uczelni;
3/ przewodniczący Samorządu Studenckiego PWSIiP w Łomży.
3.Członków Rady, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt. 1 i 2 powołuje Senat PWSIiP w Łomży.
4.Przewodniczący Samorządu Studenckiego staje się członkiem Rady z chwilą powołania członków Rady, o których mowa w ust.3.
5.Kadencja Rady Uczelni trwa od dnia powołania do dnia 31 grudnia 2020 r.
6.Do zadań Rady Uczelni, do dnia 1 października 2019 r. tj. do dnia wejścia w życie nowego Statutu PWSIiP w Łomży, należy wyłącznie:
1/ opiniowanie projektu Statutu;
2/ wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
3/ uchwalanie regulaminu określającego tryb funkcjonowania Rady Uczelni. 

§ 2
1.Członkiem Rady Uczelni może być osoba, która:
1/spełnia warunki określone w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2/nie pełni funkcji organu PWSIiP w Łomży lub innej uczelni;
3/nie jest członkiem Rady Uczelni innej uczelni;
4/nie jest zatrudniona w administracji publicznej.
2.Kandydat na członka Rady składa oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w ust.1.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 3
1.Kandydatów na członków Rady mogą zgłaszać:
1/Rektor Uczelni;
2/co najmniej 10 członków Senatu.
2.Podmiotowi wymienionemu w ust.1 pkt.2 przysługuje prawo zgłaszania po jednym kandydacie spoza wspólnoty i po jednym kandydacie spośród członków wspólnoty Uczelni.
3.Zgłoszenie kandydatury składa się na piśmie wraz z uzasadnieniem i przebiegiem pracy zawodowej kandydata.
4.Do zgłoszenia, o którym mowa w ust.3 należy dołączyć pisemną zgodę kandydata na kandydowanie do Rady Uczelni wraz z oświadczeniem, o którym mowa w § 2 ust.2 uchwały oraz oświadczenie,
o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji
o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
(Dz. U. z 2017 r. poz. 2186, z późn. zm.) lub informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy. Wzór zgody kandydata na kandydowanie do Rady Uczelni stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
5.Zgłoszenie kandydatury wraz z dokumentami, o których mowa w ust.3 i ust.4 składa się Przewodniczącemu Uczelnianej Komisji Wyborczej za pośrednictwem Sekretariatu Rektora
w terminie ogłoszonym zarządzeniem Rektora na stronie internetowej Uczelni w zakładce Rada Uczelni.
6.Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej sprawdza prawidłowość zgłoszeń kandydatów pod względem formalnym oraz sporządza i przedstawia Przewodniczącemu Senatu listy kandydatów na członków Rady Uczelni do przedstawienia na posiedzeniu Senatu zwołanym w celu powołania Rady Uczelni.

§ 4
1.Rada powoływana jest w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Senatu.
2.W razie uzyskania wymaganej bezwzględnej większości głosów przez więcej niż 3 kandydatów
z listy kandydatów spośród członków wspólnoty Uczelni lub z listy kandydatów spoza wspólnoty Uczelni, członkiem Rady zostaje kandydat z danej listy, który uzyskał jednocześnie bezwzględną większość głosów i kolejno największą liczbę głosów. W przypadku, gdy nie powołano pełnego składu Rady i co najmniej dwóch kandydatów uzyskało w głosowaniu bezwzględną większość głosów i jednakową liczbę głosów przeprowadza się kolejne głosowania nad tymi kandydaturami.
3.Jeżeli nie powołano pełnego składu Rady, zarządza się wybory dodatkowe, które przeprowadza się zgodnie z procedurą uregulowaną w § 3-4 niniejszej uchwały.

§ 5
1.Na posiedzeniu Senatu, na którym dokonano wyboru pełnego składu Rady Uczelni,  Rektor wskazuje kandydata na Przewodniczącego Rady spośród członków pochodzących spoza wspólnoty Uczelni. Przewodniczącego Rady powołuje Senat w trybie określonym w § 4 ust.1.
2. W przypadku, gdy kandydat na Przewodniczącego Rady, o którym mowa w ust.1, nie uzyska wymaganej większości głosów Rektor wskazuje kolejnego kandydata.

§ 6
1.Wygaśnięcie członkostwa w Radzie Uczelni następuje w przypadkach określonych w art.20 ust.4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
2.W razie zakończenia sprawowania funkcji przez Przewodniczącego Samorządu Studenckiego PWSIiP w Łomży przed końcem kadencji Rady Uczelni jego członkostwo wygasa. Nowy przewodniczący Samorządu Studenckiego PWSIiP w Łomży staje się członkiem Rady Uczelni
z chwilą jego wyboru.
3.W razie wygaśnięcia członkostwa w Radzie Uczelni przed upływem kadencji, Senat niezwłocznie powołuje nowego członka na okres do końca kadencji. Do powołania nowego członka Rady Uczelni stosuje się postanowienia § 2-4 uchwały.
4.Wygaśniecie członkostwa w Radzie Uczelni stwierdza Rektor.


§ 7
za 22
przeciw 0
wstrzymało się 0

Rektor                                                                         
(-) dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP

Załączniki:
  1.   Uchwała Nr 14_2019.pdf
  2.   Zał Nr 1 do Uchwały Nr 14_2019.pdf
  3.   Zał Nr 2 do Uchwały Nr 14_2019.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2019-03-14

Opublikował: Monika  Lisiecka

Publikacja z dnia: 2019-03-26 09:57:23

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 902


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3